شیرازگردی به سبک سفیران
نوشته شده توسط : triptravel

شیراز، شهر عشاق و پر از مکان های زیبا و دیدنی است. در این شهر زیبا هرجا سر بچرخوانید حتما اثری از هنر، ادبیات یا باغ و بوستان های زیبا را خواهید دید. مردم شیراز به این معروف اند که از زندگی نهایت لذت را میبرند و به هیچ وجه از وقت گذرانی کنارشان خسته نخواهید شد، چرا که علاوه بر قلب مهربانی که دارند بسیار مهمان نواز نیز هستند. شاید با شنیدن نام شیراز، به یاد تخت جمشید و آرامگاه حافظ و سعدی بیاافتید، اما در این مقاله علاوه بر معرفی مکان های معروف شیراز، به شما چندین جای جدید را معرفی خواهیم کرد که شاید کمتر به گوشتان خورده باشد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه شیراز را بگردید که از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرید، مکان های تاریخی آنجا را ببینید و همچنین غذاهای خوشمزه اش را نیز امتحان کنید. برای تهیه بلیط هواپیما میتوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 

مسجد نصیرالملک (مسجد صورتی)

 

میگویند که نصیرالملک زیباترین مسجد ایران است. اگر صبح زود به این مسجد بروید و ببینید که چگونه نور خورشید از پس پنجره های رنگی عبور میکند و روی فرش های مسجد فرود می آید، به این گفته ایمان خواهید آورد. این مسجد یکی از پر بازدید ترین مکان های دیدنی شیراز است، در نتیجه بسیار شلوغ بوده و عکس گرفتن در این مکان به هیچ وجه کار آسانی نیست اما بهتر است هر طور که شده در طول روز خود را به نصیرالملک برسانید و در جشن رنگ و نور شرکت کنید. کاشی کاری های فضای بیرونی این مسجد بسیار هنرمندانه ساخته شده اند و زیباییشان چشم ها را به خود خیره میکند. در واقع این مکان، به دلیل همین کاشی کاری ها به مسجد صورتی هم معروف شده است.

 

 

 

دریاچه مهارلو (دریاچه صورتی)

 

دریاچه صورتی رنگ مهارلو یک دریاچه نمک است که در فاصله ۲۷ کیلومتری شیراز قرار دارد. این دریاچه محل زندگی بسیاری از پرندگان مهاجر است . دریاچه صورتی در فصل تابستان در زیباترین حالت خود قرار دارد. ترکیب رنگ صورتی و آسمان آبی در طول روز منظره ی بسیار دیدنی ای را مقابل چشم ما قرار میدهد. از شیراز تا دریاچه مهارلو یک ساعت راه است و شما میتوانید با کمک بسیاری از تور های گردشگری محلی به این مکان زیبا سفر کنید.

 

 

 

ارگ کریمخان

 

ارگ کریمخان با آن دیوارهای بلند و چهار برج که هرکدام در یک گوشه از این بنا واقع شده اند در قلب شهر شیراز از زمان حکومت کریمخان زند هنوز پا بر جا است. از این بنا تا سال ۱۳۵۰ شمسی به مدت ۳۵ سال به عنوان زندان استفاده میشده که به همین دلیل ساختار بنا کمی آسیب دیده است اما پروژه مرمت آن در حال انجام است. ارگ کریمخان در دوره های مختلف از تاریخ استفاده های متفاوتی داشته، اما جالب است بدانید که هنگامی که کریمخان زند بر تخت پادشاهی نشست و شیراز را به عنوان مرکز حکومت خود انتخاب کرد، از بهترین معمار های آن زمان خواست که این مکان فوق العاده زیبا را بسازند و به همین خاطر امروزه ما میتوانیم با توجه به بررسی آثار باستانی ای مانند ارگ کریمخان، سبک معماری دوره زندیه را به خوبی درک کنیم.

 

 

عمارت شاپوری

 

این عمارت با شکوه و زیبا در دوران پهلوی اول ساخته شده و تا اوایل دهه ۷۰ شمسی محل سکونت خاندان شاپوری بوده است. اما بعد از آن به ثبت رسید و جز آثار ملی ایران قرار گرفت. این عمارت اولین عمارتی بود که در شیراز ساخته شد و به نوعی عمارت هنجار شکن زمان خود بود. چرا که به هیچ وجه شبیه عمارت ها و باغ های ایرانی نبود. این مکان از نظر معماری ساخت، طراحی کلی، طراحی حرکت آب، نوع کاشت درختان در باغ و محل قرار گیری خود عمارت با باقی باغ های زمان خودش تفاوت بسیاری دارد و بیشتر از سبک معماری های اروپایی پیروی کرده است. متفاوت بودن این مکان، آنرا  متمایز کرده و باعث شده است که عمارت شاپوری به عنوان آوانگارد در زمینه معماری شناخته شود.

 

 

موزه تار و پود

 

کارخانه نساجی در سال ۱۳۸۷ توسط مهندس مهرداد ایروانیان به مهندس امیرعباس کاشف سپرده شد که این مسوولیت در برگیرنده ی طراحی، ساخت و نظارت کلیه ی سازه ها و المان های داخلی و بیرونی بود. کارخانه نساجی شیراز که به شکل مخروبه درامده بود در محوطه فعلی کتابخانه اسناد ملی ایران در جوار خیابان قرآن شیراز در محدوده تاریخی سایت عرفان که دربرگیرنده ی مجموعه حافظیه و دانشگاه ادبیات، مقبره مشاهیر و باغ جهان نما است واقع گردیده. جالب است بدانید که نگهبان محترم و سالمند این مجموعه ایده ساخت بوقی که در این موزه قرار دارد را داده است. او میگوید که در گذشته با صدای گوش خراش این بوق، ساعت شروع و پایان کار را به کارگران کارخانه اعلام میکردند.

 

 

بازار وکیل

 

بازار وکیل شیراز در بازار اصلی شیراز به دستور کریم خان زند در قرن ۱۱ ساخته شد. این بازار هنوز زنده است و مردم شیراز کالاهای مورد نیاز خود را از آنجا تهیه میکنند. معماری سقف آن به گونه ای است که دمای هوا را به خوبی تنظیم میکند یعنی در فصل زمستان محوطه بازار را گرم و در فصل تابستان آنجا را خنک نگه میدارد. در این بازار کالاهای بسیاری از جمله فرش اصیل ایرانی، ادویه جات مختلف، صنایع دستی و ... به خرید و فروش میرسد. حتی اگر قصد خرید چیزی را هم نداشته باشید، مطمئن باشید که فضای این بازار شما را محو خود خواهد کرد ولی اگر بخواهید که از شیراز یک یادگاری تهییه کنید یا برای عزیزانتان سوغاتی بخرید، بازار وکیل بهترین گزینه است.

 

 

غذاهای خوشمزه شیرازی

 

اگر که شیراز را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید باید به شما این مژده را بدهیم که خوشمزه ترین غذاهای عمرتان را در این شهر میل خواهید کرد. کلم پلو یکی از شناخته شده ترین و خوشمزه ترین غذاهای شیراز است که کافی است یکبار آن را امتحان کنید تا عاشقش شوید. شکرپلو، دوپیازه آلو، لاری کباب، آش سبزی و آش کارده از دیگر غذاهای مخصوص شهر شیراز اند. شما تمام این غذا ها را میتوانید در رستوران های این شهر میل کنید. حتما اگر از کسانی که پیش از شما به این شهر رفته اند بپرسید که از خوراکی های خوشمزه شیرازی برایتان بگویند، اولین گزینه فالوده شیرازی خواهد بود. پس وقتی که دارید فالوده خوشمزه شیرازی تان را میل میکنید، جای ما را هم خالی کنید.

 

 

شیراز گردی به سبک سفیران

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: